Aktualności
Dzisiaj jest: Niedziela |
10 Grudnia 2023 Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka |
Imieniny obchodzą Andrzej, Daniel, Judyta, Julia, Maria, Radzisława |
Do końca roku zostało 22 dni. Zodiak: Strzelec |
Kalkulator
![]() |
![]() |
TRIKI EXCEL
Skoroszyt z przypomnieniem
Jeśli pracujesz nad pewnym skoroszytem w Excelu, do którego wprowadzasz nowe dane w regularnych odstępach czasu - np. co trzy tygodnie, to korzystając z funkcji przypominania, nie zapomnisz o konieczności uaktualnienia skoroszytu, a na dodatek będzie się on otwierał znacznie szybciej i wygodniej.
Zamiana miejscami wierszy i kolumn
Jeśli w arkuszu kalkulacyjnym istnieją dane, dla których musimy zamienić kolumny z wierszami, to należy zaznaczyć tabelę danych i następnie z podręcznego menu wybrać opcję Kopiuj. Potem trzeba stworzyć nowy arkusz albo kliknąć w wolne miejsce w obecnym arkuszu i z menu podręcznego wybrać opcję Wklej specjalnie.... Następnie w oknie dialogowym zaznaczyć opcję Transpozycja i na koniec kliknąć OK.
Ułamki w Excelu
Częstym błędem Excela w interpretacji ułamka zapisanego w komórce np. w postaci 1/4 jest traktowanie takiego zapisu jako daty.
Wpisywanie znaku równości
Na pewno wiele osób natrafiło na problem, nie mogąc wpisać w komórce arkusza Excela ciągu znaków rozpoczynających się od znaku równości =. Znak = jest w Excelu znakiem specjalnym i oznacza początek formuły.
Co zrobić, gdy strzałki nie działają
Jeśli podczas pracy ze skoroszytem Excela zauważymy, że klawisze strzałek zamiast przenosić edycję do sąsiedniej komórki, przewijają cały arkusz, to należy sprawdzić czy nie został przypadkowo wciśnięty klawisz [Scroll Lock], znajdujący się obok klawisza [Print Screen]. Wystarczy wcisnąć go jeszcze raz i wszystko wraca do normy.
Połączenie Excela i Worda
Jeśli podczas pracy z dokumentem Word okazuje się, że zwykłe tabele Worda nie wystarczają do naszych potrzeb, to w dokumencie można umieścić w pełni funkcjonalny arkusz Excel.
Sposób na bardzo szybkie zamykanie
Jeżeli pracujemy z wieloma otwartymi plikami XLS i chcielibyśmy szybko zamknąć te pliki, to należy przytrzymać wciśnięty klawisz [Shift] podczas wybierania opcji Zamknij z menu Plik. Opcja ta zmieni się wówczas w Zamknij wszystko i spowoduje zamknięcie wszystkich otwartych plików. Jeśli któryś z tych plików nie został wcześniej zapisany, to pojawi się domyślne okno dialogowe z pytaniem o potwierdzenie zapisu danych.
Ukryte formuły
Domyślnie formuły w Excelu są widoczne tylko podczas edycji lub zaznaczenia danej komórki i pojawiają się tylko na pasku formuły. Gdy pracujemy na rozbudowanych arkuszach i pojawia się potrzeba sprawdzenia poprawności formuł, to należy użyć skrótu [Ctrl ~] - znak ~ (tylda) można zwykle znaleĽć na klawiszu po lewo od klawisza z cyfrą 1.
Wyłączenie komunikatów o błędach
Praca z formułami w Excelu czasami wiąże się z pojawianiem się komunikatów o błędach. Generalnie użytkownicy Excela chcą być powiadamiani o błędach, jednak istnieje możliwość ukrycia komunikatów typu #DZIEL/0! lub #NAZWA?. Można to zrobić zagnieżdżając funkcję CZY.BَD() w funkcji JEŻELI(). Zagnieżdżenie to może wyglądać np. tak: =JEŻELI(CZY.BَD(2/0;"";2/0). Formuła 2/0 generuje błąd, jednak komunikat w tym przypadku nie zostanie wyświetlony.
Wypełnianie kilku komórek jednocześnie
Jeżeli chcemy wypełnić kilka komórek (niekoniecznie do siebie przylegających) tą samą zawartością, to:
|
Gościmy
Witrynę przegląda teraz 31 gości





![]() | Dzisiaj | 60 |
![]() | Wczoraj | 75 |
![]() | W tym tygodniu | 658 |
![]() | W tym miesiącu | 927 |
![]() | Wszystkie wizyty | 329327 |